Hundreds of thoughts

Vem är egentligen den där Malin? Ja, inte vet jag. Tänkte att jag kunde börja ta reda på det genom mitt egna lilla krypin här. Förhoppningsvis kommer många tankar att ventileras och jag kommer kanske snart underfund med vad hon den där Ericsson har för sig.

måndag, januari 09, 2006

Semlor semlor

Idag unnande jag mig årets första semla. Mums filibabba... Kanske var det något tidigt, brukar kunna hålla mig till februari. Men vad ska man göra när de lockar med dessa oslagbara bakelser på alla cafeér. Fettisbullen köptes på Hennings Konditori i Växjö och får nog betyg 7/10. För att få ännu bättre betyg krävs lite mer smak i grädden, eventuellt då lite tillsatt vaniljsocker. Eftersom jag är så betuttad i semlor kommer jag nog att fortsätta denna diskussion och ge betyg åt flera semlor. Fortsättning följer alltså...

Varför är det så mycket roligare och skriva om totalt oviktiga saker på denna blogg än att faktiskt sätta sig ner och skriva massa jobbansökningar? Det tar emot bara. Hoppas av hela mitt hjärta att andra intervjun på torsdag går min väg. Jag vill jag vill jag vill. Nu har jag i alla fall någorlunda koll på vilken lön jag ska förelså och sen ska jag även plugga på lite till om företaget. Sen gäller det väl bara att gå dit och vara mig själv och visa dem vilken härlig och ambitiös tjej jag är :)

Annars har helgen har varit totalt upp och ner och det beror på många saker. Detta är dock en alldeles för lång o komplicerad historia för att skriva ner här. Vill bara berätta att jag hoppas på ljusare stunder!

1 Comments:

Blogger Petter said...

Då måste du testa semlorna på Hovs Bageri. Kostar 15 spänn, vilket är en bagare mer än semlorna på Broquist. Hovs Bageri ligger mitt i ett bostadsområde på Öster. Hoppas du hittar dit. Annars får du ta bussen och hoppa av vid den världsberömda hållplatsen "Strrrryyyck Jääärrrnet" och sedan gå upp för Växjös enda backe. / Petter

20:12  

Skicka en kommentar

<< Home