Hundreds of thoughts

Vem är egentligen den där Malin? Ja, inte vet jag. Tänkte att jag kunde börja ta reda på det genom mitt egna lilla krypin här. Förhoppningsvis kommer många tankar att ventileras och jag kommer kanske snart underfund med vad hon den där Ericsson har för sig.

måndag, september 01, 2008

funderar vidare...

För ca 2 ½ år sen presenterade jag mig såhär:

En tös som just tagit sin examen i medie-och kommunikationsvetenskap och just nu funderar en hel del över livet men särskilt över framtiden. Vart kommer jag hamna? Kommer jag få det där jobbet som informatör på Södra eller bildar vi tjejer en konsultfirma bestående av suveräna kommunikatörer? Eller varför inte något helt annat som truckförare på ICA eller ägare av en liten delikatessbutik. Malmö, Stockholm, Växjö? Var ska man bo när man blir gammal? Under tiden som dessa frågor far runt i mitt huvud tänkte jag fördriva tiden genom att blogga litegranna! Är det något för ms ericsson tro?


Så funderade jag då.. och nu har jag ju faktiskt svar på en av frågorna. Än så länge lutar det mer åt jobb med inom kommunikation än långtradarjobb! Ikanobanken är det som gäller. Att det skulle bli kommunikationsjobb just inom bank var inget jag kunde ana. Men så bidde det.. Ränta, annuitet, kredit, delbetalning, mitt konto, kontoutdrag, talsvar, e-post, Viewcard, spara - det är min vardag det..

Och det är pendling, pendling, pendling som gäller. Snacka om att dagarna är inrutade! Kunde aldrig tro att jobb skulle innebära så mycket fasta rutiner. Det är ofantligt stor skillnad sen studietiden.. Att man inte njöt mer.. Ja ja, bara o bita ihop.

Imorgon återkommer jag med färsk presentation av mig själv. Kan konstatera att det hänt en hel del de senaste 2 ½ åren!