Hundreds of thoughts

Vem är egentligen den där Malin? Ja, inte vet jag. Tänkte att jag kunde börja ta reda på det genom mitt egna lilla krypin här. Förhoppningsvis kommer många tankar att ventileras och jag kommer kanske snart underfund med vad hon den där Ericsson har för sig.

fredag, januari 20, 2006

Föredrag för informationsavdelningen...

Måste bara ta och berätta lite om mina bravader på Södra häromdagen! Med hjälp av Power Point framförde jag en lyckad presentation där jag redogjorde för min undersökning. Trots att vi faktiskt inte lärt oss att hålla ordentliga presentationer på utbildningen gick det bra. Ja, visst är det märkligt att man på en kommunikationsutbildning inte lär sig power point och hur man underhåller en publik? Såhär i efterhand känns det som det finns mycket våra lärare kunde hjälpt oss med, men men. Målet med min rapport var framförallt att jag ville få igång en diskussion uppe på info-avdelningen. Det fick jag!

Södra är en enormt hierarkisk organisation och de kan gott behöva röra om lite i grytan och våga föra fram kritiska röster. Medarbeterna bör sättas i fokus och personaltidning, intranät bör förändras åt det mer debatterande hållet. De skulle absolut ta mina resultat i beakting och även presentera dem i nästa nummer av personaltidningen. Kul. Kanske får jag även en slant för besväret. Tack tack:)